Albert Heijn biedt meer gezonde tussendoortjes aan

Albert Heijn gaat meer gezonde tussendoortjes aanbieden. Daarom staat er in de winkel een apart schap voor een gezonder assortiment. Ook bij de kassa’s kun je voortaan meer verantwoorde snacks vinden.

Inzetten op gezonde levensstijl

Met het bieden van een nieuw assortiment wil Albert Heijn klanten helpen een keuze te maken voor een gezondere levensstijl. In een tijd waarin steeds meer mensen te zwaar zijn, onvoldoende bewegen en ongezonde keuzes maken, wil de supermarkt haar verantwoordelijkheid nemen en haar klanten juist iets gezonds voorschotelen.

Albert Heijn ziet dat klanten steeds meer op zoek zijn naar gezonder eten en drinken. Daar speelt de supermarkt op in door het assortiment met 40 tussendoorproducten uit te breiden. Zo zijn er onder meer veggie snacks, noten- en peulvruchten, crisps en wafels te vinden.

Apart schap voor gezonde keuze

De supermarkt daagt klanten uit om vanaf vandaag anders te snacken. Dat doet Albert Heijn ook door meer keuze voor het eigen merk aan te bieden. Zo komen er eigen merk fruit-, muesli-, graan-, haver-, en notenzadenrepen in een apart schap te liggen voor een gezonde keuze. Naast het ‘tussendoortjesschap’ zijn er bij de kassa ook gezondere tussendoortjes te vinden.

Bij de kassa vinden klanten nu ook nootjes, dadelrepen en meer suikervrij snoep. Op die manier hoopt Albert Heijn dat klanten een gezondere keuze zullen maken.

gezonde tussendoortjes

Meer aandacht voor sport

Albert Heijn wil ook meer inzetten op sport. Daarom krijgt het assortiment van sportvoeding ook een upgrade. Merken als Body & Fit en Barebells zijn toegevoegd voor duur- en krachtsportliefhebbers. Zo wil de supermarkt meer bewustwording van de klant over gezond eten, genoeg bewegen en meer aandacht voor sport creëren. Uiteindelijk moet dat gaan leiden tot een gezonder Nederland.

Lees ook:  Van toko tot supermarktketen en webshop

Met het nieuwe assortiment doet Albert Heijn iets aan de veelgehoorde klacht dat er vooral veel ongezond eten en drinken te koop is. En dat het gezonde eten en drinken vaak te duur is. Die klacht zal vanaf nu een stuk minder vaak te horen zijn, hoopt de supermarkt. Het nieuwe assortiment is vanaf nu al in de winkels en online te vinden.